Els contes satisfan la curiositat de l’infant i alhora accedeixen al coneixement d’una manera senzilla.
En les primeres etapes podem oferir als infants contes que juguin amb la musicalitat de les paraules i el contacte, a ells els agrada allò que torna i els permet anticipar-se. Cançons de bressol, jocs de falda ... on les paraules agafen ritmes, modulacions de to i posen en joc el llenguatge.
També són adequats els Pre-libris, llibres sense text, de roba, plàstic, cartró dur o fins i tot de fusta, manipulables i segurs per a l’infant que els explora amb tots els sentits, amb textures o forats.
Des del primer any de vida l’infant participa amb tot el seu cos en la lectura.
Més endavant, quan es reconeix, podem mostrar-li llibres on es desenvolupin situacions quotidianes que l’infant pot anar identificant, llibres fotogràfics o aquells que giren entorn de la descoberta del propi cos.
Llegir contes i compartir estones de lectura d’imatges amb els nostres infants els aporta un gran nombre de beneficis:
Ajuda a desenvolupar la imaginació i la creativitat alhora que potencia que entenguin el món que els envolta, afavoreix el gust per la lectura, la capacitat d’atenció plena i potencia que enriqueixin la llengua i adquireixin vocabulari, entre moltes d’altres ...
És imprescindible doncs, la disponibilitat de l’adult en aquests primers moments d’intercanvis que els acompanyi posant-hi paraules.
Els llibres per a infants també els poden ajudar a comprendre les primeres situacions que viuen en la quotidianitat com és la separació amb el familiar que l’acompanya a l’escola, el control d’esfínter, el moment d’anar a dormir… a través del descobriment del joc del tat amb llibres joc o amb solapes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.