Els espais i els materials
Entenem l'escola com el lloc on tenen cabuda experiències de vida amb les persones amb les quals estem en contacte, per tant no la concebem com un contenidor que acull, sinó com a quelcom que ens defineix, i que crea identitat.
L'espai és una manifestació de la cultura d'infància, reconèixer l'infància amb totes les seves virtuts, capacitats i formes d'expressar-se... Els nostres espais mostren el concepte d'infant, d'educació i d'adult que l'habita. Aquesta organització reflecteix els nostres plantejaments pedagògics. On intentem que es respiri caliu, confiança, seguretat i l'oportunitat de crear conjuntament de tots els seus habitants. Per això tenim en compte totes les dimensions: parets, terra, sostre i allò intangible als ulls. També creiem que aquest ha de fomentar la trobada entre el grup d'iguals, de manera que es puguin produir descobriments i exploracions conjuntes, un fet molt important en el desenvolupament tant individual com grupal del conjunt d'infants.
Darrere de cada espai/ambient hi ha un important treball d'observació, investigació i recerca per part de l'adult. Per a nosaltres crear un ambient significa oferir a les nenes i als nens l'oportunitat de plantejar-se hipòtesi i cercar resposta als seus interessos. Per això, entenem l'espai i els ambients com a laboratoris d'investigació on tot pot canviar, mutar, segons els interessos i les necessitats dels infants que hi conviuen.
Oferim materials molt pensats, col·locats a l'abast dels infants i presentats d'una manera que promoguin l'experimentació. Busquem diferents tipus de materials, inespecífics, natural i no estructurat...per afavorir la investigació de les seves característiques i obrir la porta a la imaginació i creativitat. La combinació de cada material està reflexionada per oferir un repte, un crear hipòtesi, possibles preguntes i respostes...però sobretot que l'infant pugui relacionar el que ja sap a nivell cognitiu, social, motriu i emocional amb noves oportunitats de combinació per anar més enllà,
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.