La nostra història comença l'any 2015-16 quan un grup d'educadores iniciem un camí. Un camí marcat per les nostres inquietuds vers l'educació, formacions i camins professionals que ens porten a reflexionar sobre aspectes que marcaran la nostra trajectòria...la idea d'infància, la idea d'escola i la funció educativa de l'escola.
Generar
oportunitats enriquidores i de benestar a l'escola en moments
quotidians, d'interacció, descoberta, experimentació... és un compromís per
afavorir el desenvolupament de les capacitats i l'adquisició de valors
en els infants per esdevenir adults competents.
Quima Gutiérrez, directora i acompanyant
als espais dels petits i grans
Els infants són vida en essència, pels somriures, pels plors, per com els hi brillen els ulls plens de ganes de descobrir, conèixer, aprendre, viure…
En el meu transitar per l’escola em sento immersa en la tasca d’aprendre a observar-los i privilegiada de poder contagiar-me de la manera de mirar, imaginar, encuriosir-se, emocionar-se...perquè per mi la observació i l’escolta activa són els elements claus que m’ajuden a conèixer més i millor als nens i a les nenes.
Soraya Díaz, educadora de referència i
acompanyant de l'estona del migdia
de l'espai dels grans
Aquest període de coneixement, d’acostament i vinculació és molt important que es desenvolupi des de la seguretat que els hi dóna tenir a la família a prop per establir lligams de confiança.
Toñi García, educadora de referència
de l’espai dels petits
Cada infant és únic i diferent. Hem d'oferir a l'infant un acompanyament en les seves emocions i vivències, acollir-lo de manera afectuosa amb una mirada la més individualitzada possible perquè pugui expressar i exterioritzar lliurement les seves alegries, inquietuds, angoixes... amb la tranquil.litat de què totes seran escoltades i respectades i poder establir un vincle afectiu que li proporcionarà la seguretat i confiança necessària per gaudir, descobrir, créixer, enriquir-se...perquè se senti bé.
Núria Rodríguez, educadora de
referència a l'espai dels grans,
acompanyant NEE i de
l'estona del migdia
L'escola és un espai de vida, relacions, interaccions, descobertes, aprenentatges... i reptes! Una escola que creu en les potencialitats dels infants és aquella que ofereix reptes considerables d'acord amb els interessos d'aquests. Són aquells moments on observes com un infant és capaç de pujar un arbre quan es creu en ell, se l'acompanya i se li donen els materials, l'espai i el temps necessari per aconseguir-ho.
Com a professional i defensora de la infància m'agrada oferir reptes que estiguin a l'alçada de les seves expectatives, acompanyant-los des de la seguretat que crec en ells i elles i en totes les seves potencialitats.
Patrícia Sánchez, educadora de referència
a l'espai dels grans
La documentació consisteix en un recull i una exposició sistemàtica i estètica dels processos educatius. No es tracta solament de plasmar el que ha passat, sinó de construir –en formats diversos– un producte públic que expressi el que s'ha viscut.
Sabem que no tot ho podem observar i documentar. Cal saber triar, seleccionar per ajustar la mirada, enfocar i enquadrar en determinats aspectes per generar una documentació que sigui eficaçment comunicadora.
Aroa Orenes,educadora de referència a l’espai dels Petits
L’estona del migdia és un moment més del dia a dia. Els infants l’han de viure amb naturalitat i confiança, acompanyant-los i proporcionant-los seguretat perquè experimentin i desenvolupin tot el seu potencial. Ha de ser un espai lliure i familiar que respecti les necessitats i ritmes de cada infant, sense estar limitat per horaris.
Alba Sánchez,
monitora a l'estona del migdia