Pàgines

dijous, 21 de juny del 2018

"La mà és acció: agafa, crea i de vegades pensa"

Un projecte que comença els primers dies d'escola, quan entrem en contacte amb els vostres fills i filles, quan comencem a observar-los i observar-les. És en aquests primers moments quan veiem nens i nenes gaudint del contacte amb la sorra amb les seves mans, braços, cames, peus...infants que fan rodolar el seu cos sobre aquesta per sentir-la en tota la seva extensió corporal, com  els impregna, fa pessigolles, els fa sentir, gaudir...

Durant tot el curs, l'equip d'educadores ens hem documentat, compartit, debatut, reflexionat al voltant de l'experimentació i el sentit del tacte, amb la intenció de crear una cultura compartida, per tenir totes el mateix llenguatge, per tenir la mateixa mirada, per acostar-nos millor al seu saber i poder donar continuïtat a allò que anàvem observant.

Contextos d'experimentació tàctil que han anat agafant forma segons el que elles, les quatre protagonistes ens anaven mostrant i que ens porta a nosaltres com a equip a fer les següents conclusions:

"La manera d'aprendre dels infants és a través de l'acció, fent, tocant, provant,  observant, sentint... i les seves mans són la clau per conèixer i tenir experiències cognitives.
Els infants necessiten moments de silenci per investigar, conèixer i involucrar-se en la descoberta del material; per tant, la persona que acompanya ha d'oferir un espai de tranquil.litat, respecte i escolta amb intervencions puntuals que provoquin en l'infant una reacció en la seva descoberta."