Durant tot el curs, l'equip d'educadores ens hem documentat, compartit, debatut, reflexionat al voltant de l'experimentació i el sentit del tacte, amb la intenció de crear una cultura compartida, per tenir totes el mateix llenguatge, per tenir la mateixa mirada, per acostar-nos millor al seu saber i poder donar continuïtat a allò que anàvem observant.
Contextos d'experimentació tàctil que han anat agafant forma segons el que elles, les quatre protagonistes ens anaven mostrant i que ens porta a nosaltres com a equip a fer les següents conclusions:
"La manera d'aprendre dels infants és a través de l'acció, fent, tocant, provant, observant, sentint... i les seves mans són la clau per conèixer i tenir experiències cognitives.
Els infants necessiten moments de silenci per investigar, conèixer i involucrar-se en la descoberta del material; per tant, la persona que acompanya ha d'oferir un espai de tranquil.litat, respecte i escolta amb intervencions puntuals que provoquin en l'infant una reacció en la seva descoberta."