Pàgines

dimarts, 11 de juny del 2024

Ser lliure, jugar lliure

Com a adults molt sovint volem quantificar i/o definir en paràmetres qualificatius el progrés de l'infant. Observar-lo des d'una mirada holística, on cada petita fita que s'ha proposat ha esdevingut un aprenentatge que l'anima a continuar investigant per a créixer en el seu ser i en el seu saber, ens portarà, inevitablement, a valorar el procés, a valorar tot allò que ha fet per arribar fins on és ara. 



Cada infant és únic i diferent, i cadascú amb el seu propi ritme és l’enginyer dels seus propis aprenentatges, aprofundint en allò que el fa vibrar i que li provoca una emoció, que l’encoratja per endinsar-se en el seu projecte i la seva recerca.





Nosaltres, com a professionals de l’Educació, tenim la responsabilitat d’acompanyar la infància des del respecte, proporcionant el suport emocional per establir un bon vincle afectiu. Des d’aquesta presència podran obrir-se a conèixer el món que els envolta, els materials i les persones que formen part del seu quotidià.



Els aprenentatges dels infants de la primera infància són processos que s'inicien, que interessen, que es gaudeixen pel simple fet que proporcionen goig i alegria, mai són un fi en si mateix, són un viure d’experiències  i un percebre de sensacions que enriqueixen, que obren camins, que proporcionen més preguntes que respostes.




El joc lliure de l’infant esdevé una font d’aprenentatges que parteix de la seva curiositat on l’adult es perfila com a observador, intervenint en la justa mesura per no interferir, pensant i proporcionant els materials, espais i contextos per donar continuïtat als interessos mostrats perquè els aprenentatges dels infants siguin significatius.





Ha estat un plaer acompanyar i veure créixer a tots els infants i les seves famílies que han estat a l'escola al llarg d'aquest curs 2023-2024.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.