Com a adults molt sovint volem quantificar i/o definir en paràmetres qualificatius el progrés de l'infant. Observar-lo des d'una mirada holística, on cada petita fita que s'ha proposat ha esdevingut un aprenentatge que l'anima a continuar investigant per a créixer en el seu ser i en el seu saber, ens portarà, inevitablement, a valorar el procés, a valorar tot allò que ha fet per arribar fins on és ara.
Cada infant és únic i diferent, i cadascú amb el seu propi ritme és l’enginyer dels seus propis aprenentatges, aprofundint en allò que el fa vibrar i que li provoca una emoció, que l’encoratja per endinsar-se en el seu projecte i la seva recerca.
El joc lliure de l’infant esdevé una font d’aprenentatges que parteix de la seva curiositat on l’adult es perfila com a observador, intervenint en la justa mesura per no interferir, pensant i proporcionant els materials, espais i contextos per donar continuïtat als interessos mostrats perquè els aprenentatges dels infants siguin significatius.
Ha estat un plaer acompanyar i veure créixer a tots els infants i les seves famílies que han estat a l'escola al llarg d'aquest curs 2023-2024.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.