La vida és plena d'oportunitats per viure, conviure, crèixer, inventar, descobrir, relacionar-nos... i si aquestes oportunitats no fossin qüestionables? I si fossin situacions de ple dret?
I si ens les neguessin?
Quan parlem d'infància de vegades, no es dona el valor que li correspon. Sovint vivim, observem situacions i escoltem discursos per part de diferents persones que tracten l'infant com a persona de "segona". Com algú a mig fer fins que arriba a ser persona adulta.
Tot i que fa temps que l'escola i molts altres medis reivindiquem i està demostrat que és una etapa de la vida de ple valor i on comença TOT, encara avui en dia podem observar com el món n'és ple de situacions que no es corresponen a una infància plena... una infància amb DRETS.
I què vol dir una infància amb drets?
Quan busquem a wikipèdia ens diu que:
"Els drets de la infància (o drets del nen) són drets que posseeixen els nens, nenes i adolescents per la simple raó de néixer. Són inalienables, irrenunciables, innats i imprescindibles per a una bona infància, per tant són obligratoris. Aquests drets es troben recollits a la Convenció sobre els Drets de l'Infant. Aquests drets estan traduïts a tots els idiomes per tal que tothom els pugui comprendre."
A l'escola vetllem perquè els infants puguin gaudir d'aquests drets que li corresponen per LLEI.
Nosaltres posem valor a tots aquells que com a escola podem custodiar com:
- El dret a la llibertat
- El dret a la protecció i afecte
- El dret a l'alimentació
- El dret al joc
- El dret a la igualtat
Tot i així, volem donar ressò a un dret en concret que creiem que ens toca de prop tant per societat com per escola inclusiva...
EL DRET A LA INCLUSIÓ
Tot infant amb diversitat funcional té dret a una educació i atenció especial.
Creiem que si hem de vetllar pels drets anteriors no podem oblidar aquells infants que necessiten especialment ser mirats amb ulls d'amor, de protecció i també d'infant potent com a qualsevol altre.
L'escola és una oportunitat de creixement i aprenentatge, on tothom hi hauria de tenir cabuda. Som persones diverses com la diversitat de la natura que conviu en harmonia, per tant nosaltres hem de conviure i donar l'oportunitat a TOTS els infants d'una educació adaptada a les seves necessitats.
Els infants amb diversitat funcional, són infants potents, que la seva mirada o gest ens pot dir més que les paraules i que tenen tot el dret del món a viure, conviure, crèixer, inventar, descobrir, relacionar-se i SER VISTOS amb els mateixos ulls de persona amb POTÈNCIA. De persona que crea i transforma el seu entorn.
Perquè nosaltres sabem de primera mà, que els infants amb diversitat funcional ens han ensenyat molt més del que nosaltres podriem ensenyar-los a ells.
Per això creiem en una societat i escola inclusiva, on TOTHOM formi part i hi tingui cabuda.
En aquest dia dels drets dels infants l'escola s'engalana amb un vídeo commemoratiu als drets anteriorment esmenetats i amb imatges que el reforcen. On la seva projecció fa aturar mirades, crea sospirs, emociona i deixa entreveure somriures.
També ho acabem englobant tot amb l'arbre de la vida. On cada família pot escriure un desig per a la infância.
Com va dir l'Eva Sargatal en l'escrit commemoratiu dels 20 anys dels drets dels infants a la pàgina web de l'Associació de Mestres Rosa Sensat:
No n'hi diguem amor! Atrevim-nos i diguem-n'hi deure!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.