La manipulació, l’aprenentatge per mitjà del tacte.
Manipular és igual que pensar, d’aquí la importància de l’estimulació dels
sentits. Accions com tocar, arrossegar, fer, des-fer, construir, mirar... fa
que els infants vagin coneixent les propietats i qualitats dels objectes.
Aquestes exploracions s’exerceixen per mitjà dels sentits,
els ajuda a construir els seus primers coneixements sobre sí mateixos i de
l’entorn físic i social més proper.
Com adults preparem els espais i materials, e indirectament aportem proximitat i seguretat amb la nostra presència. La nostra intervenció apareix quan és necessària o som sol·licitades pels infants.
Com adults preparem els espais i materials, e indirectament aportem proximitat i seguretat amb la nostra presència. La nostra intervenció apareix quan és necessària o som sol·licitades pels infants.
La pell de taronja que utilitzem són de les mandarines i
taronges que porteu per fer el tastet de mig matí. Aprofitem les pells que ells
mateixos van pelant, les assequem i les triturem. El fet de preparar nosaltres
mateixes aquest material ens permet aconseguir les textures desitjades per a la
nostra intencionalitat, manipular, transvasar...
La manipulació de pell de taronja promou l’experimentació,
la hipòtesis, es desperta el tacte, l’olfacte, desenvolupar la motricitat fina.
Aquesta els hi permet controlar els seus moviments, impliquen moviments
precisos. El transvasament d’un recipient a un altre, omplir la cullera, coordinació
dels moviments del cos, comprovar la capacitats dels recipients, si la textura
és prou fina perquè passi pels sedassos...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.