Els infants comprenen el món a través dels sentits, aprenen jugant, explorant, provant i comproven les seves hipòtesis. La taula de llum ofereix una gran ocasió per experimentar amb la llum, els colors i conèixer algunes propietats. Amb les peces de fustes translúcides de diferents colors els infants poden deixar pas a la seva imaginació i fer construccions molt creatives i originals.
Però també brinden l’oportunitat de conèixer
la barreja dels colors a través de l’acció, sense aprendre teories,
nocions dels primaris, secundaris o complementaris.
L’infant verbalitza que té una peça de color
rosa i una altra verda i les col·loca una al costat de l’altra. Primer
per la part més curta, després per la cara més llarga fins que arriba a superposar-les
una damunt de l’altra i s’adona que ha aparegut un nou color. Ho prova vàries
vegades comprovant que cada vegada que es superposen les peces el color canvia.
Llavors, l’adult li pregunta:- De quin color és?
I l'infant respon: -MARRÓ!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.