Pàgines

divendres, 4 de novembre del 2016

L'espai exterior.

A l'aire lliure tenim l'espai, el sol, l'aire, l'oxigen... per poder descobrir tot el que ens envolta. Al ser un lloc ampli els infants poden desenvolupar la psicomotricitat tan gruixuda com fina. Poden córrer, saltar, cridar, arrossegar, manipular, olorar, amagar-se... les possibilitats són infinites, només cal deixar-los fer.

La relació entre els infants de l'escola és més oberta i àmplia, ja que poden relacionar-se de manera més propera amb els  infants més petits i totes les educadores. Es crea un joc individual o cooperatiu entre dos o més infants els quals descobreixen les propietats de la sorra quan està mullada o seca, les distàncies entre un punt i l'altre de l'espai, les pujades i baixades, els animals amagats com poden ser els cargols, les plantes que van creixent, les fulles dels arbres que cauen...

El joc amb la sorra aporta experiències molt enriquidores  sensorialment. Podem observar com l'infant recull la sorra, li dóna forma, s'adona del tacte mullat que té, que se li enganxa a les mans, que pot construir i destruir alhora i llençar-la per veure com la gravetat fa el seu efecte.